Cum sa devii un lider competent si de succes

decembrie 4, 2022 | Autor: | Posted in AFACERI, Management

Nu toata lumea intelege cum sa devina un lider de succes. Specificul lucrarii implica o imbunatatire constanta si, prin urmare, un rol important este acordat dezvoltarii diferitelor trasaturi de caracter si gandire. „Un lider de succes” este un concept care poate fi interpretat diferit de fiecare persoana, deoarece unele tehnici de management pot fi percepute favorabil, in timp ce altele sunt „acceptate cu ostilitate”.

Un lider de succes trebuie sa isi dezvolte gandirea

Un manager incepator ar trebui sa inceapa prin a-si dezvolta propria gandire. El ia decizii chiar si in absenta cantitatii necesare de informatii. O baza teoretica mare va va permite sa le acceptati intuitiv.

Liderul trebuie sa-si dezvolte capacitatea de a rezolva mai multe probleme in acelasi timp. Trebuie sa fie flexibil in munca, iar acest lucru ii va creste mobilitatea si eficacitatea.

Cum sa devii in lider competent

Cum sa devii un lider de succes

Managerul trebuie sa ramana entuziasmat chiar si in fata incertitudinii. Acest lucru va arata unei persoane din partea conducerii: nu se va teme de necunoscut sau de lipsa de feedback din partea subalternilor sai. Un astfel de personaj isi atinge mai devreme sau mai tarziu obiectivul, in ciuda lipsei de feedback imediat. Doar un specialist intelege ca intr-o anumita situatie te poti baza doar pe tine.

Un lider de succes in orice echipa va fi foarte popular, deoarece are o susceptibilitate mare care ajuta la rezolvarea multor probleme. Personalul este adesea surprins de abilitatea profesionala, deoarece cazurile sunt intelese aproape din mers. In plus, un specialist de acest nivel trebuie sa separe rapid „graul de pleava”.

Cum sa face fata agresiunii un manager competent?

Nu toata lumea intelege, dar munca manageriala presupune o mare responsabilitate nu numai pentru sine, ci si pentru personal. Liderul poate fi lider din momentul numirii sale in aceasta functie, iar scuzele sau pretentiile altor candidati vor fi pur si simplu ignorate. Nu va lasa gelozia sau invidia sa afecteze eficacitatea departamentului sau. Se intampla adesea ca personalul pur si simplu sa nu-si imagineze posibilele beneficii ale tranzactiei si, prin urmare, sarcina managerului este nu numai sa dea instructiuni, ci si sa-si impinga personalul la concluziile necesare.

Un sef de succes trebuie sa realizeze ceea ce si-a planificat, chiar daca nu va fi considerat prea popular. Are perspicacitate in afaceri, dar si si intuitie, ceea ce i-a permis sa acumuleze cantitatea necesara de date. Dezacordul cu ceilalti, de regula, nu face decat sa motiveze intregul departament sa obtina rezultate si mai mari.

Un lider care indeplineste cu succes functiile care ii sunt incredintate trebuie sa lupte constant impotriva ostilitatii si sa ia doar decizii informate. De regula, el poate neutraliza rapid sentimentele adverse si ostilitatea. Un astfel de manager poate gasi contact cu o persoana de absolut orice nivel. Abilitatile de comunicare interpersonala bine dezvoltate iti permit sa castigi sprijin in echipa intr-un timp scurt, iar acest lucru este benefic pentru dezvoltarea ta si a ideilor tale. Agresivitatea si ostilitatea sunt primele emotii care ar trebui abandonate.

Liderul trebuie sa ia initiativa constienta in actiunile sale. El ar trebui sa fie primul care trece la atac, conducand intreaga echipa. I se pot deschide oportunitati, a caror existenta colectivul poate nici macar sa nu stie. Initiativa il impinge spre noi realizari si de aceea face primul pas. Capacitatea de a-si asuma riscuri duce la succes.

Nu este intotdeauna posibil sa se respecte regulile scrise in cartile de management. Dupa cum arata practica, mare parte din ceea ce este scris in ele nu poate fi folosit in realitatile moderne. Va fi dificil pentru un manager sa obtina un anumit succes fara sa posede abilitati fizice si intelectuale. Rezerva de forte nu este nelimitata, ceea ce inseamna ca este necesar sa se alimenteze forta unui lider de succes. El continua sa lucreze cand toata lumea incepe sa cada de oboseala.

Aspectul emotional

Nu orice sef poate impartasi fara teama colegilor un set de cunostinte si abilitati profesionale. In acelasi timp, face o greseala colosala, deoarece transferul de experienta joaca un rol important in unitatea echipei. Prin cultivarea altor profesionisti, vine cresterea inconstienta a ta si a abilitatilor tale.

Un sef cu experienta percepe sentimentele personalului sau ca fiind ale sale. Regulile corporative nu ii sunt straine, el trebuie sa rezolve unele sarcini ale subordonatilor sai cu un sentiment de maxima empatie. Astfel de oameni se pot pune in locul altuia, traind toate sentimentele si experientele. O persoana care se straduieste sa aiba succes in management trebuie sa gandeasca nu numai pentru sine, ci si pentru colegii sai.

Zone specifice managementului

Procesul de identificare cu o cauza comuna nu este atat de simplu pe cat ar parea la prima vedere. Cel mai de succes lider este cel care isi indura esecurile ramanand entuziasmat. Daca te concentrezi constant pe infrangere sau umilire, te poti pregati pentru probleme si mai mari.

Manager de succes

Lider de succes

Managerul poate fi atras de procesul de atingere a scopului, si nu de scopul in sine. Astfel de specialisti nu vor sa fie in mai multe locuri deodata, sunt constienti si isi accepta limitarile. Cu cat munca este facuta mai des in locul cuiva, cu atat mai repede va veni „epuizarea profesionala”. Liderii de nivel inalt vor delega o parte din responsabilitatile lor unei alte persoane. Ei percep puterea ca pe un instrument pentru a-si atinge obiectivele. Succesul real al colegilor tai aduce mult mai multa placere in comparatie cu propriile tale abilitati. Puterea nu incalca regulile, dar se bazeaza pe respectul reciproc al mai multor parti. Astfel de manageri nu aspira la pozitii de conducere. Ei sunt constienti de faptul ca influenta personalitatii lor este destul de mare. Pretul cuvantului lor poate fi mai mare decat cel al unui director formal. Increderea lor in sine captiveaza, iar acest lucru afecteaza rezultatul.

Nu trebuie sa uitam de empatie si compasiune. Daca managerul este pregatit pentru o munca lunga si de succes, atunci este necesar sa aratati simpatie fata de ceilalti, fara a astepta un raspuns reciproc. Un profesionist se distinge prin faptul ca poate determina cu usurinta nevoile curente si, pe baza informatiilor primite, isi poate coordona activitatile. Seful trebuie sa ajute angajatul pentru ca acesta sa nu aiba un sentiment de neputinta.

Dorinta constanta de simpatie universala nu va duce nicaieri, ci va arata doar lipsa competentei corespunzatoare. Increderea in sine iti va permite sa iei decizii care nu vor fi foarte populare. Un adevarat lider este interesat de cresterea intregii organizatii, nu doar de dezvoltarea propriei cariere. Experienta transferata si ceea ce va ramane in urma dupa ea vor juca un rol important. Organizatia ar trebui sa functioneze ca un mecanism bine coordonat si nu ca parti fragmentate. Dupa plecarea ta, doresti sa lasi o urma notabila, care va fi amintita mult timp.

Pentru a obtine succesul, trebuie sa intelegem limitele propriilor capacitati si, prin urmare, nu se poate refuza in mod constant sfaturile colegilor. Inainte de a lua o decizie finala, este necesar sa cantariti toate argumentele pro si contra. Pe baza datelor obtinute se poate lua o decizie independenta. Dupa ce au fost luate in considerare toate faptele disponibile, acestea pot fi detaliate.

Crestere personala a unui lider de succes

Un manager profesionist stie sa mentina nu numai sanatatea fizica, ci si mentala. Acesti indicatori vor depinde nu numai de propria lui performanta, ci si de intreaga echipa. Pentru a mentine echilibrul, trebuie sa inveti sa-ti gestionezi timpul si viata. Circumstantele externe nu vor afecta niciodata deciziile luate. Stresul dauneaza sanatatii si, prin urmare, este atat de important sa il putem gestiona.

Fiecare lider ar trebui sa aiba un obiectiv clar si precis. Pentru cea mai rapida realizare, este necesar sa se angajeze in planificarea zilnica, care ajuta la obtinerea rezultatelor stabilite. In plus, abilitatile de planificare adecvata trebuie transferate echipei care va lucra in beneficiul organizatiei.

Secretele unui lider de succes sunt la suprafata, iar invatarea lor nu necesita nicio abilitate innascuta. Experienta joaca un rol important, dar va dura mai mult de un an pentru a o obtine.

Comentariile sunt închise pentru Cum sa devii un lider competent si de succes Tags:

Autor:

This author has published 81 articles so far. More info about the author is coming soon.

Comments are closed.