Metodele principale de organizare a comertului international
Baza comertului international este contractul de vanzare a marfurilor sub forma materiala, conform caruia vanzatorul isi asuma obligatia de a transfera bunurile catre cumparator, intr-un anumit moment si in termenii contractuali, iar cumparatorul isi asuma obligatia de a accepta bunurile si de a plati suma prevazuta in contract.
Exista doua metode de organizare ale comertului international
Metoda directa
Aceasta metoda este rationala pentru companiile care sunt pe piata pentru o perioada lunga de timp si au volume mari de vanzari.
Avantaje:
- Exista o reducere a costurilor datorita lipsei de remunerare sub forma unei comisioane catre intermediar, respectiv se inregistreaza o crestere a rentabilitatii;
- Reducerea riscurilor, care nu depind de terti in domeniul comertului, respectiv de a controla mai usor progresul implementarii;
- Prin contacte directe este mai usor sa se obtina informatii despre vanzarea de bunuri.
Metoda indirecta
Metoda functioneaza in functie de sistem: producatorul marfurilor – intermediarul – consumatorul final. Aceasta metoda este eficienta pentru scoaterea de pe piata a concurentilor care lucreaza cu aceiasi intermediari, dar cu conditii mai bune.
Aceasta metoda este recomandata:
- Pentru o piata mai stransa si pentru clienti unici;
- Cand exista multi concurenti puternici pe piata, iar compania nu are propriul canal de vanzari, acesta cauta oportunitati de a intra pe noi piete.
Operatiunile efectuate de intermediari au loc pe baza unui contract de comision, a unui contract de agentie, a unui contract de comision, a unui lot, a unui acord intermediar obisnuit si a unui acord de distributie
Un contract de mediere este un acord incheiat intre un director (vanzator, furnizor, client, cumparator, locator) si un intermediar.
Contractul de cesiune este atunci cand avocatul isi asuma obligatia in nume propriu, dar pe cheltuiala principalului client sa efectueze o anumita actiune asupra vanzarii. Remuneratia este dobanda de la bunurile vandute. Intermediarii in vanzare: distribuitori, agenti, destinatari. Negociatori: avocati, comisari.
Formular al Comisiei – punerea in aplicare de catre companiile internationale a instructiunilor comisiei persoanelor juridice pentru achizitionarea de bunuri straine in strainatate si pentru livrarea marfurilor pentru export in strainatate. Ei studiaza piata, sunt implicati in activitati de publicitate, construiesc retele de vanzari si intretinere, in timp ce incheie tranzactii in nume propriu, dar pe cheltuiala vanzatorului sau cumparatorului.
Autor: Eu
This author has published 79 articles so far. More info about the author is coming soon.