5 alimente comune ce stimuleaza imunitatea

noiembrie 27, 2020 | Autor: | Posted in Nutritie, SANATATE, MEDICINA

Unii prefera sa inghita pastile imunostimulatoare, in timp ce altii isi cresc imunitatea prin practicarea sportului. Toate acestea sunt benefice, dar exista mijloace mult mai simple, si in acelasi timp dovedite, fiind folosite chiar de bunicii nostri. Este vorba de alimente pe cat de obisnuite, pe atat de miraculoase si accesibile tuturor. Consumandu-le in mod regulat, puteti fi sigur de o crestere a imunitatii.

Lista alimentelor ce stimuleaza imunitatea

Sfaturi privind alimentele ce cresc imunitatea

Usturoi

Usturoi. Acest aliment comun poseda proprietati bactericide, antiinflamatoare si antifungice. S-a dovedit cum consumul regulat de usturoi reduce riscul de a fi infectat cu noul coronavirus si chiar daca se intampla acest lucru, atunci cel mai probabil boala se va manifesta intr-o forma usoara. Este suficient sa consumati 2 – 3 catei de usturoi pe zi si veti fi protejat de virusi si bacterii nocive.

Brocoli. Compozitia acestei legume verzi, asemanatoare formei coroanei unui copac, contine o cantitate mare de vitamine A, C si E, precum si micro si macroelemente, antioxidanti si fibre – elemente benefice pentru corpul unui adult.

Ghimbir. Aceasta leguma a carei radacina are un gust unic, a fost numita radacina longevitatii dintr-un motiv. Ghimbirul contine multe vitamine si minerale, inclusiv potasiu si uleiuri esentiale. Consumul ghimbirului ajuta la prevenirea formarii cheagurilor de sange si a disfunctiilor sexuale. In timpul racelii, radacina magica calmeaza simptomele si accelereaza recuperarea.

Fructe de mare. Delicatesele preparate din fructe de mare sunt tovarasi de lunga durata ai celor ce le pasa de frumusete si sanatate. Datorita continutului impresionant de zinc si seleniu, crevetii, midiile, calmarul, caracatita, algele marine, racii, stridiile si crabii maresc imunitatea organismului. Oamenii de stiinta au descoperit ca seleniul stimuleaza productia de celule tinere in maduva osoasa.

Lactate. Primul loc din aceasta categorie este ocupat de acele produse care includ bioculturi vii, precum si vitamina D. O astfel de compozitie ajuta la prevenirea bolilor autoimune si a disbiozei intestinale. Prin urmare, chefirul si iaurtul imbogatit cu bacterii benefice trebuie sa fie prezente in dieta persoanelor cu imunitate redusa.

Sfaturi privind alimentele ce cresc imunitatea

Sistemul imunitar nu poate functiona fara aportul de vitamine, minerale si aminoacizii atat de importanti pentru organism. Utilizarea necontrolata de antibiotice si medicamente, alimentatia excesiva, bolile cronice, stresul, batranetea, toxinele din alimente, inactivitatea fizica, insomnia si excesul de tutun sau alcool epuizeaza corpul. O dieta sanatoasa este foarte importanta.

Se recomanda consumul mai multor legume, in special toate tipurile de varza, ceapa, usturoi, dar si proteine ​​si grasimi de calitate (cele din peste). Mancand corect, cultivati bacterii bune care stimuleaza productia de imunoglobulina A si, de asemenea, incetinesc distrugerea acesteia, ceea ce este foarte benefic pentru sanatatea dvs.

Comentariile sunt închise pentru 5 alimente comune ce stimuleaza imunitatea Tags:

Autor:

This author has published 67 articles so far. More info about the author is coming soon.

Comments are closed.