GM si Michelin promit sa scoata la vanzare anvelope fara aer pana in 2024

iunie 12, 2019 | Autor: | Posted in AUTO, MOTO, VELO, Automobile, Industrie

Conducerea unei masini este intotdeauna insotita de multe riscuri. Din fericire, cele mai multe calatorii au loc fara probleme, dar sunt momente cand un simplu drum catre o locatie apropiata poate fi mai putin norocos. Una dintre durerile de cap ale conducatorilor auto sunt anvelopele perforate, adica penele de cauciuc, cum le spunem noi.

Totusi, multumita Michelin si General Motors (GM), companii care au anuntat un efort comun de imbunatatire a tehnologiei anvelopelor fara aer, aceasta problema ar putea deveni in curand o amintire urata a trecutului.

UPTIS – urmasa anvelopei Tweel

anvelope fara aer

anvelopa fara aer michelin

Dupa ani de cercetare si dezvoltare, compania franceza Michelin, unul dintre liderii industriei de anvelope, a introdus o noua generatie de anvelope fara aer, denumita UPTIS (Unique Puncture-Proof Tire System). Pneurile fara aer (sau nepneumatice) nu utilizeaza camere inchise etans in care este pompat aerul la anumite presiuni.

Anvelopa UPTIS consta dintr-o suprafata exterioara si o janta interioara, intre care sunt intinse „spitele” moi ale unui amestec de cauciuc compozit si fibra de sticla polimerica. Utilizarea acestora va permite utilizarea anvelopelor la o viteza suficient de mare pe drumuri off-road.

De fapt, UPTIS este o versiune avansata a anvelopei fara aer Tweel, pe care compania a introdus-o cu aproape 15 ani in urma si o foloseste acum pentru incarcatoarele pe senile.

Michelin va incepe testele UPTIS pe vehiculele electrice Chevrolet Bolt EV la sediul GM din Milford (Michigan, SUA) inca din acest an. Potrivit companiei, astfel de anvelope vor reduce greutatea si vor creste autonomia de drum pentru o singura reincarcare.

Daca testele vor avea succes, atunci pana in 2024 GM va incepe sa ofere anvelope fara aer pentru unele modele din gama sa de autoturisme, ca si optiune.

Avantajele anvelopelor fara aer

Anvelopele fara aer ofera mai multe avantaje fata de solutiile traditionale. In primul rand, aceste anvelope nu se tem de perforari, taieturi si alte daune, deoarece nu au o camera sigilata. Din acelasi motiv, anvelopele fara aer nu isi pierd performantele din cauza presiunii insuficiente sau excesive. Toate acestea, la randul lor, vor reduce costurile de productie si de vanzare a anvelopei, precum si volumul de deseuri rezultat din productia lor. Michelin estimeaza ca economiile vor fi de 2 milioane anvelope pe an, deoarece mai putine pneuri vor trebui eliminate inainte de sfarsitul perioadei lor de functionare.

Probabil ca, datorita unor astfel de anvelope, nu va mai fi necesara o roata de rezerva, ceea ce va usura in general greutatea autoturismelor. In plus, anvelopele fara aer pot avea un efect pozitiv pentru intreprinderile care opereaza cu o flota mare de vehicule. Acestea nu vor mai trebui sa-si petreaca mult timp pentru inlocuirea pneurilor perforate, ceea ce va reduce timpul de intretinere, fapt ce va avea un efect pozitiv asupra afacerii per total.

Comentariile sunt închise pentru GM si Michelin promit sa scoata la vanzare anvelope fara aer pana in 2024 Tags: , , , ,

Autor:

This author has published 47 articles so far. More info about the author is coming soon.

Comments are closed.